Děti z Koťat a z Písničky si pochutnávaly na buřtech.
Děti ze Srdíčka a ze Sluníčka se podílely na výzdobě školní zahrady.
Děti z Koťat pozvaly Sluníčko a Srdíčko na pouť…
Dnes si děti z Koťat vyrobily papírové peníze a mohly si v pouťovém stánku koupit malou hračku. Jen litovaly, že papírové peníze neplatí na opravdové pouti.
Co by mělo dítě zvládnout před nástupem do mateřské školy
• Nepoužívat v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny,
• umýt si ruce,
• samostatně používat ručník,
• samostatně používat WC (nepoužívat nočník), kluci zvedat prkýnko, vždy spláchnout, s utřením pomůžeme,
• umět se vysmrkat, utřít nos, používat papírové kapesníky,
• aktivně hlásit své potřeby,
• nepoužívat dudlík – ani při usínání,
• samostatně jíst a pít (nekrmte dítě, dítě učte u jídla sedět u stolu, učte ho jíst lžící, popřípadě příborem – nebojte se nepořádku, který vás asi ze začátku nemine, nedávejte mu pít z dudlíku nebo dětského hrnečku s „násoskou“,
• při obědě jíst nejen polévku, ale i hlavní jídlo,
• umět ukusovat z ½ krajíčku chleba včetně kůrky,
• dítě by mělo být zvyklé na pestrou stravu (ovoce, zelenina, maso, přílohy),
• mělo by zvládat déletrvající chůzi – nevozte dítě v kočárku,
• umět být chvíli sám bez svých blízkých,
• přizpůsobit se novým podmínkám – pobytu ve větším kolektivu, v novém prostředí, déletrvajícímu odloučení od rodiny, pobytu v rušném prostředí,
• umět vyjádřit své přání a potřeby (poprosit, poděkovat, pozdravit…),
• umět ukládat hračky a pracovní pomůcky na místo, které je k tomu určeno,
• umět se chovat bezpečně v rámci svých rozumových schopností,
• umět navazovat mluvní i oční kontakt při komunikaci,
• reagovat na pokyny dospělého a reagovat na své jméno,
• respektovat dohodnutá pravidla v kolektivu,
• poznat si svoje oblečení, pyžamo, boty, bačkory (vše podepsané),
• poznat si svoji značku, kterou bude označena skříňka, botník, místo na ručník hřeben, postel,
• umět chodit ze schodů a do schodů, přidržovat se zábradlí,
• udělat si hromádku ze svého oblečení,
• obout a vyzout boty, bačkory,
• orientovat se v jednoduchých pokynech, v krátkém vyprávění, reprodukovat krátké písničky a říkanky, popsat jednoduše obrázek,
• zapojit se do vzdělávacího procesu a udržet pozornost po dobu alespoň 10 minut.
Mateřská škola velice děkuje panu Petru Čulíkovi (tatínek Anetky z Koťat), který do MŠ věnoval dvě velké dřevotřískové desky, které použijeme na výrobu čarodějnice do roudnického průvodu 30.4.2019.
Děti pod vedením paní učitelky Ilonky Bendové nádherně zazpívaly jarní písničky v kavárničce.
Děti děkují mamince Davídka za velikonoční dobrotu.
Dnešní putování za zajíčkem bylo veselé i poučné. Za plnění úkolů měl zajíc pro děti sladkou odměnu.
Hledání velikonočních vajíček.